torsdag, april 29, 2004

Sigrid Undset-dagene

Årets Sigrid Undset-festival blir (som vanlig) avholdt på Lillehammer 25. - 30. mai. Temaet i år skal være Europa. I den anledning har NRK forespurt meg om jeg ikke ønsker å lese dikt. Det er jo ikke så veldig rart at de spurte meg - jeg har tross alt vært der (i Europa altså)!

Nå har jeg ikke fått helt klarhet i det enda, og heller ikke bestemt meg helt, men jeg regner med at det er snakk om fremføring av egne tekster. Jeg regner med å takke ja.

Arnulf Øverland sa vel i sin tid "Europa brenner", men jeg vet ikke om det egentlig gjør det i våre dager. Jeg får heller lese noe sånt som at "Europa rakner", eller ja. Kan hende jeg kan lese noe helt annet.


Håper i alle fall så mange som mulig ønsker å komme og heie meg frem og si at jeg var veldig flink etterpå. Du kan si noe sånt som: "Lars, nå var du flink!". Det klinger godt.

Ha en fin vårdag!

Sigrid Undset, og festivalen kan du lese mer om her!